ثبات قیمت در بازار تجهیزات دندانپزشکی
نوشته شده توسط : تجهیزات دندانپزشکی

 

ثبات قیمت در بازار تجهیزات دندانپزشکی

تجهیزات دندانپزشکی   ز جمله اجناسی هستند که بازارها انها در این چند ساله گذشته دچار نوسانات شدیدی شده است. این صنف به قدری حائز اهمیت است که مشکل در نبود و یا کمبود جنس در ان بسیار دردسرساز خواهد بود. در این مدت که قیمت ارز افزایش چشمگیری پیدا کرد اجناس هم به سرعت افزایش قیمت پیدا کردند و این افزایش قیمت تا جایی پیش رفت که برخی از تجهیزات دیگر وارد نشدند  و بازار با نبود برخی از برندها روبه رو شد.

تخصیص ارز دولتی هم کمک چندانی به وارد کنندگان در این حوزه نکرد و برخی از انها مجبور شدند تا واردات برخی از کالاها که قیمت تمام شده زیادی با این دلار داشتند را دیگر وارد نکند و خود این مساله نابه سامانی هایی را در بازار تجهیزات به وجود اورد.

در واقع تجهیزات دندانپزشکیجزودسته کالاهایی هستند که مستقیما به سلامت جامعه تاثیر می گذارند و کمبود و نبود انها بسیار دردسر افرین است. در این میان نیز برندهای داخلی هم سعی کردند تا با بالا بردن کیفیت و تنوع محصولات خود از این فرصت استفاده کرده و بخشی از بازار را دردست گیرند. اینمساله تا حدودی اتفاق افتاد و بیشتر دندانپزشکان به مصرف تجهیزات ایرانی روی اوردند.

این مساله از جنبه ای خوشایند است ولی این نکته حائز اهمیت است که همه تجهیزات دندانپزشکی در داخل کشور تولید نمی شوند و فقط تعداد محدودی از این محصولات تولید می شوند. این ضعف بزرگی است که بازار را با کمبود مواجه می کند از طرفی برخی برندهای ایرانی قابل رقابت با مشابه های خارجی خود نیستند و باید راه زیادی را طی کنند تا به این کیفیت برسند ونظر مخاطبان را به خود جلب نمایند.

امروزه پیدا کردن هر محصولی از تجهیزات دندانپزشکی از هر برندی که بخواهید کار بسیار ساده ای شده است . وجود سایت های فروش تخصصی این محصولات بستری را فراهم نموده تا در کوتاه ترین زمان ممکن دسترسی به محصول مورد نظر خود پیدا کنید و خرید خود را نهایی کنید. این مساله باعث می شود تا برای پیدا کردن یک برند مخصوص دندانپزشک زمان زیاید را صرف نکند و در کوتاه ترین زمان به کالای مورد نظر خود دسترسی پیدا کند.

این مساله برای دندانپزشکان بسیار مهم است که برای خرید تجهیزات از سایت های معتبر در این حوزه خریداری کنند تا کالایی اصل و قیمت مناسب را بخرند و از خدمات پس از فروش کالاها و گارنتی انها بهره مند شوند. این مساله ی مهمی است که در خرید های اینترنتی برای هر محصولی باید به ان توجه نمود.

در اخر این مقاله باید این نکته را خاطر نشان کنم که تولیدات داخلی ما در  تجهیزات دندانپزشکی بسیار کم بوده در صورتی که بازار به شدت تشنه تولید است و اگر همت زیادی بر روی ان گذاشته شود در سالهای اینده شاهد اتفاقات خوب در این حوزه خواهیم بود.

 





:: برچسب‌ها: تجهيزات دندانپزشكي , لوازم دندانپزشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: