نوشته شده توسط : تجهیزات دندانپزشکی

 

اولویت خرید دندانپزشکان با برندهای ایرانی تجهیزات دندانپزشکی است یا خارجی انها

در بحث واردات تجهیزات دندانپزشکی  بسیار سخن گفتیم و اسیب این شدت از وابستگی به دیگر کشورها را هم مورد بررسی قرار دادیم.حال با بررسی و تحقیق های که تیم ما در بازار از خریداران انجام دادند که دندانپزشکان اولویت خرید با برندهای ایرانی دارند یا خارجی.در این تحقیق محصولی در نظر گرفته شد که هم برند ایرانی ان در بازار تجهیزات موجود است و هم برند خارجی .در این بررسی برخی از دندانپزشکان برندهای خارجی را در اولویت خرید خود قرار می دادند ویکی از دلایل اصلی انها در کنار کیفیت زیبایی ظاهریشان بود و همین امر باعث می شد تا در اولویت خرید قرار بگیرند.

با توجه به اینکه در این سالها برندهای ایرانی هم سعی در بالا بردن کیفیت خود کرده اند ولی هنوز از نظر ظاهری عقب تر از محصولات مشابه خارجی هستند و زیبایی ظاهری یکی از پارامترهای اصلی در جذابیت یک محصول است.فلذا دندانپزشک حاضر است تا هزینه بیشتر بکندو محصولی بهتر و شکیل تر خریداری کند.بنابراین بهتر است طراحی محصولات را به سمتی ببریم که مشتری پسندتر باشد.

در این میان دندانپزشکانی بودند که قیمت و کیفیت محصولات برایشان در اولویت بود و از برندهای ایرانی اعلام رضایت می کردند ان هم به دو دلیل اصلی:1- قیمت مناسب در کنار کارایی مفید 2- ارائه بهتر خدمات پس از فروش . درواقع زمانی که شما تجهیزات دندانپزشکی  ایرانی را خریداری می کنید در زمان نیاز به راحتی می توانید از خدمات پس از فروش استفاده کنید و دیگر دغدغه ای جهت نبود قطعات جهت تعمییر وجود نخواهد داشت. در واقع اگر ما درکشور خود به درجه ای برسیم که در زمینه تولید این محصولات خودکفا شویم طبیعتا بازار داخل و حتی خارج را خواهیم گرفت و اگر بهترین کیفیت از محصولات ارائه شود دیگر دندانپزشک به دنبال برندهای خارجی نمی رود و هدفش اولش خرید تجهیزات داخلی می شود.

باید این حقیقت را باور کنیم که در حال حاضر برندهای خارجی قدرت بیشتری دارند در بازار ایران دارند و طرفدارانشان نیز بیشتر است.در واقع ما در این سالها تلاش چندانی برای ارتقا سطح تولید ات داخلی خود نکرده ایم و دائم سرمایه گذران مایل به واردات بوده اند تا تولید.عوامل مختلفی روی این موضوع دخیل بوده که ا در مقالات قبلی به بررسی انها پرداختیم و جای صحبت باقی نمی ماند.ولی این میزان وابستگی به واردات در بسیاری از مواقع اسیب های جدی را به ما وارد کرده است و باعث اشفتگی این بازار شده است به نظر می اید تنها راه رهایی از این مسائل دست کشیدن از وابستگیست.

در واقع باید کمی از منفعت خود را کنر بگذاریم و برا ی ره اندازی چرخه تولید تجهیزات دندانپزشکی  در ایران کمر همت ببندیم و امید داشته باشیم که در سالهای اینده نتایج شگفت انگیزی را خواهیم دید.در واقع هر کشوری از یک جایی شروع کرده و کمر همت را بسته تا اقتصاد خود ر به بالاترین درجه در جان برساند ولی ما با وابستگی ها یی که در این سالها به خاطر منفعت بیشتر به وجود اوریم خود با دستان خودمان اقتصادمان را فلج کرده ایم و در واقع بله قربان گوی کشورهای دیگر شده ایم و تغییر قیمت دلار یکباره بر همه کالاهای ما تاثیر منفی می گذارد.

در این لحظه سرمایه گذاران زیادی وجود دارند که تمایل به سرمایه گذاری در بخش تولید دارو و تجهیزات دارند و در این میان ما تنها نیازمند فراهم سازی بستر مناسب برای این افراد هستیمو فراهم سازی این بستر در وحله اول نیازمند از بین بردن پیچ و خم های ازار دهنده در این زمینه از و سپس حمایت دولت از تولید کننده.زیرا تا زمانی که تولید کننده حمایت نشود به شدت اسیب می بیند و در میانه راه ناامید می شود مانند بسیاری از افراد متخصص و با انگیزه ما که در این سالها با عدم حمایت های لازم یا ورشکست شدند یا بار خود را بستند و با کوله باری از تخصص از ایران رفتند.

در نهایت به این نتجیه رسیدیم که اگر تجهیزات دندانپزشکی  ما با کیفیت باشند خریداران خود را پیدا خواهند کرد ودر این بازار که بسیاری از محصولات خارجی با کیفیت وجود ندارند دندانپزشک حاضر به جایگزینی ان با محصول ایرانی خوب و با کیفیت مشابه است.امید است تا این چرخه تولید هرچه زودتر راه بیفتد و ما در سالهای اینده شاهد فراگیری برندهای ایراین در بازار باشیم تا جایی که دیگر جایی برای برندهای خارجی وجود نداشته باشد



:: برچسب‌ها: تجهيزات دندانپزشكي , لوازم دندانپزشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تجهیزات دندانپزشکی

کیفیت تجهیزات دندانپزشکی تولید شده در داخل کشور به چه اندازه است؟

تجهیزات دندانپزشکی گستره وسیعی از محصولات را تشکیل می دهند که هریک برای انجام کاری خاص مورد استفاده قرار می گیرند. یونیت دندانپزشکی و اتوکلاو, فسفرپلیت و بسیاری دیگر از محصولات هستند که در بازار تجهیزات به فروش می رسند. اغلب این محصولات از برندهای خاجی بوده و وارد می شوند.بیشتر واردات ما از کشورهای ایتالیا چین کره و المان صورت می گیرد و اغلب برندهای خوب و با کیفیتی هم هستند و اغلب خریداران از این برندها راضی می باشند. بین این کالا تعدادی کالای ساخت ایران هم وجود دارد که در این سالها توانسته اند بخشی از بازار فروش را به خود اختصاص دهند.

در خرید این محصولات چیزی که مورد اولویت دندانپزشک است کیفیت محصولات است و مورد دیگر کاربری اسان ان است . این دوعامل مهم در کنار قیمت مناسب موجب محبوبیت روزافزون یک برند می شود و خریداران تا مدت های زیاد متعهد به خرید ان باقی می مانند. البته برخی از این برندهای خوب به علت تحریم های به وجود امده دیگر وارد نمی شوند و نبود انها در بازار مشکلات جدیدی را به وجود اورده و خریدران را مجبور به خرید برندهایی با کیفیت پایین تر کرده. این اجبار در خرید برخی از این محصولات که قبلا طرفداران زیادی نداشتند موجب افزایش فروش این محصولات شده ولی نارضایتی دندانپزشکان را در پی داشته که باید هزینه زیادتری را بپردازند و محصولی با کیفیت پایین تر خریداری کنند.

پایین امدن کیفیت تجهیزات دندانپزشکی به طبع بر روی کار دندانپزشکان تاثیر می گذارد و کیفیت کار انها راهم کم می کند. راه حل این مساله تولید محصولات با کیفیت داخلی است .ان زمان است که تولید این محصولات به درست خودمان می باشد و هیچ تحریمی انرا تحت تاثیر قرار نمی دهد و دیگر شاهد کمبود و یا نبود این تجهیزات مهم و اساسی در کشور نخواهیم بود. در واقع نبود تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی یعنی بازی با جان افراد که مشکلشان با این تجهیزات رفع می شود و ما باید این کمبودها را هرچه سریعتر برطرف کنیم و بدانیم که هیچ کس به غیر از خودمان نمی تواند ما را از این شرایط خارج کند.

در بحث تولیدات این محصولات نکته مهم حمایت ارگان های زیربط از تولید کنندگان این محصولات است .بسیاری از تجهیزات هستند که تا به حال تولید داخلی از انها صورت نگرفته ولی متخصصان زیادی وجود دارند که توانایی تولید این محصولات را دارند و تنها نیاز به یک همت ملی است تا بتوان چرخه تولید این محصولات را به راه انداخت و ما در سالهای اتی شاهد بازاری باشیم که اغلب محصولات انرا برندهای ایرانی با کیفیت تشکیل می دهند و واردات هم به میزان قابل توجهی در این زمینه کم شده است و به جایی رسیده باشیم که صادر کننده این محصولات به سایر کشورها باشیم.

رسیدن به خودکفایی در تولید تجهیزات دندانپزشکی امری غیرممکن نیست و اگر همت کنیم در سالهای نه چندان دور می توانیم به این دستاورد برسیم . البته باید به قدری در این زمینه قوی عمل کنیم که محصولات تولید شده بتوانند از نظر کیفیت با رقبای خارجی خود برابری کنند و موجب شود تا بازار خرید به سمت برندهای داخلی برود و گرنه تولید محصولات بی کیفیت در داخل نه تنها دستاوردی به بار نمی اورد بلکه در رقابت با برندهای خارجی پیروز نخواهند شد و به مرور زمان کنار گذاشته می شوند بنابراین برند داخلی باید به قدری قدرتمند وارد بازار شود که بتواند برندهای رقیب را به سرعت کنار بگذارد و بخش عظیمی از بازار را سهم خود کند.

نه تنها تولید تجهیزات دندانپزشکی و پزشکی باید رونق پیدا کند و ما در انها به خودکفایی برسیم بلکه در زمینه تولید داروها نیز باید به خودکفایی برسیم تا در شرایط بحران دیگر شاهد نبود داروهای اساسی برای بیمارانمان نباشیم. در تجهیزات و داروها جزو دسته محصولاتی هستند که به دلیل اهمیت بالایی که دارند حتما باید  به تولید داخل دست پیدا کنیم تا هیچ تحریمی نتواند شرایط را برای ما سخت کند.

تجهیزات دندانپزشکی و تولیدات ان موضوعی است که به ان بسیار پرداخته ایم و راه های رسیدن به این هدف را ذکر کردیم.در سالهای اخیر چند شرکت دست به تولیدات این محصولات در داخل کشور زده اند ولی باز کمبود زیادی وجود دارد و محصولات زیادی در این زمینه هستند که می توان انها را به تولیدات داخلی رساند و امید است تا در سالهای اتی شاهد دست یابی به این دستاورد مهم باشیم

 

 

 



:: برچسب‌ها: تجهيزات دندانپزشكي , لوازم دندانپزشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 فروردين 1399 | نظرات ()