نوشته شده توسط : تجهیزات دندانپزشکی

تجهیزات دندانپزشکی و اهمیت نصب ان ها توسط تکنسین متخصص

تجهیزات دندانپزشکی از مهمترین دسته محصولاتی هستند که در این شرایط با کمبود برخی از انها مواجه هستیم . نبود برخی برندهای خوب که در گذشته طرفداران زیادی داشته باعث شده تا برخی برندهای بی کیفیت جایگزین این محصولات شود. البته همه محصولات و برندهای موجود در بازار زیر نظر وزارت بهداشت هستند و استانداردهای لازم را پاس کرده اند ولی از نظر قیمت با افزایش چشمگیری روبه رو هستیم و در مقایسه با سال گذشته بر روی برخی از کالاها افزایش چند برابری داشته ایم که این مساله از نظر دندانپزشکان مطلوب نیست.

کیفیت و کارایی دستگاه ها برای دندانپزشکان بسیار اهمیت دارد زیرا این کیفیت دستگاه مستقیما می تواند بر روند درمان تاثیر بگذارد. در واقع دندانپزشک هرچقدر متبحر و متخصص در کار باشد نیاز به تجهیزات کارامدی دارد که کار را برایش اسان می کند و دقت عمل کاریش را بالا می برد. هوشمند سازی برخی تجهیزات مانع از بروز خطاهای انسانی می شود و ریسک درمانی را به حداقل می رساند.

تجهیزات دندانپزشکی در دسته بندی های مختلفی وجود دارند و برای خرید هریک از انها دندانپزشک به راحتی می تواند به سایت های متخصص در این زمینه مراجعه کند و با انتخاب دستگاه و برند مورد نظر خود ان را در کمترین زمان سفارش دهد و درب منزل یا مطب تحویل بگیرد. اینروش خرید امروزه محبوبترین و راحت ترین راه برا ی خرید تجهیزات است و با شرایط به وجود امده از کرونا دندانپزشکان ترجیح می دهند تا سفارش های خود را به صورت انلاین انجام دهند و حضوری برای خرید اقدام نکنند.

شرکت های های فروشنده با فراهم اوردن امکان خرید انلاین کار را برای دندانپزشکان ساده تر کردند و با استفاده از این نوع روش خرید صرفه جویی زیاید رد زمان خواهند داشت.بعد از خرید محصول اگر نیاز به نصب و راه اندازی باشد خود شرکت نیروی متخصص را به محل اعزام میکند و تکنسین با تبحر و تخصص این کار را انجام می دهد بدون اینکه اسیبی به دستگاه وارد شود.

در واقع تجهیزات دندانپزشکی که نیاز به نصب دارند باید بسیار با دقت نصب و راه اندازی شوند و این کار توسط فردی متخصص و خبره انجام شود. بعضا مشاهده شده که در زمان نصب دستگاه توسط افراد متفرقه اسیب های به دستگاه وارد امده که نیاز به تعمییر پیدا کرده و هزینه ای جدا بر دوش دندانپزشک میگذارد و یا کارایی مناسبی از دستگاه را نمی بینیم فقط به دلیل نصب نامناسب ان. در واقع اتوکلاو ویونیت از مهمترین تجهیزاتی هستند که باید نصب و راه اندازی شوند و به دلیل اهیمت بالایی انها باید این کار توسط افراد متخصص و خبره صورت پذیرد.

از این رو شرکت های فروشنده این تجهیزات تکنسین های متخصص دارند که با فرستادن انها به مطب کار نصب دستگاه را با دقت بالایی انجام میدهد و بعد از نصب هم دستگاه را گارنتی می کنند. اگر نصب توسط ردی دیگر انجام شود واسیبی به دستگاه در زمان نصب وارد اید شرکت مسئولیتی در قبال ان اسیب قبول نمی کند ولی اگر تکنسین خود شرکت این اسیب را به دستگاه وارد کند شرکت در اسرع وقت سعی در برطرف نمودن مشکل می نماید. پس موصوع مهم بعد از خرید خوب نصب و راه اندازی درست دستگاه است.

تجهیزات دندانپزشکی باید تحت نظارت بیشتر و دقیق تری قرار گیرند و دولت تسهیلاتی را به وارد کنندگان بدهد تا انها بتوانند با قیمت کمتری محصول مورد نظر را وارد کنند و در بازار عرضه نمایند. ولی با افزایش قیمت دلار وارد کننده ناچار به وراردات است و باید با قیمت بالاتری محصول را در بازار به فروش برساند تا بتواند بعد از فروش جایگزین کند. این شرایط نه برای وارد کننده مطلوب است نه برای خریدار و باید هرچه زودتر راه حلی برای عبور از این شرایط اندیشیده شود.

 



:: برچسب‌ها: تجهيزات دندانپزشكي , لوازم دندانپزشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تجهیزات دندانپزشکی

 

وضعیت واردات تجهیزات دندانپزشکی در این اوضاع تحریم

همواره سعی کردیم در مقالات قبلی به اهمیت تولید تجهیزات دندانپزشکی در داخل کشور بپردازیم و گوش زد کنیم که در این سالها چه فرصت هایی را از دست داده ایم که همه باعث عقب ماندن این صنعت در داخل کشور شده است. در ولقه بررسی راه های مختلف و امکان رسیدن به این دستاورد دور از ذهن نخواهد بود و فقط نیاز به تلاش و پشتکار فراوان در این زمینه دارد. در این مقاله بیشتر سعی داریم به وضعیت واردات در این زمینه بپردازیم و ببینیم این بخش فعالتر در زمینه تجهیزات با این شرایط اقتصادی در چه موقعیتی به سر می برد.

در واقع در کشور ما همیشه رونق واردات بیشتر از تولیدات بوده است و شاهد کالاهای وارداتی بیشتری نسبت به کالاهای تولیدی هستیم مخصوصا در زمینه پزشکی و دندانپزشکی .حال با شرایط به وجود امده برای کشور و افزایش قیمت روزانه دلار این بخش پررونق با چالش های جدی روبه رو شده است. شرکت های وارد کنند قادر به قیمت گذاری مشخص بر روی کالای خود نیستند و چون خرید انها بر مبنای دلار است ناچارند با هر بار افزایش قیمت دلار قیمت کالاهای خود را افزایش دهند.

این امر نارضایتی زیادی را برای خریداران به وجود می اورد و در واقع نمی توان گفت که در این میان چه کسی مقصر است. اگر وارد کننده تجهیزات دندانپزشکی نتواند بعد از فروش کالای خود مجدد انرا خریداری نماید در واقع با ورشکتگی روبه رو خواهد بود و متاسافانه هیچ سازمان و ارگانی هم از ان حمایت نمی کند. از این رو افزایش قیمت کالاها می شود تنها راه حل موجود که نمی توان گفت این راه حل تا کی می تواند پاسخگو باشد و بالاخره ظرفیت خرید در یک جا به پایان میرسد .مانند برخی از کالاها که هم اکنون می بینیم که خرید انها به علت قیمت بالایی که دارند تقریبا به صفر رسیده است.

همه این مشکلات نه تنها در بازار تجهیزات دندانپزشکی و پزشکی بلکه در سایر بازارها نیز مشاهده می شود و میبینیم که افزایش قیمت ها در میان همه کالاها مشاهده می شود . در واقع ادامه این وضعیت در رابطه با واردات کالاهای مهم مانند تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی شرایط خوبی را به وجود نخواهد اورد زیرا معلوم نیست که این افزایش قیمت ها تا کجا ادامه خواهند داشت. در واقع اگر در سالهای گذشته بیشتر تمرکز و حواسمان بر روی تولیدات داخلی بود تا واردات شاید در این وضعیت کمتر دچار بحران می شدیم.

این شرایط باعث کمبود یا نبود برخی از تجهیزات دندانپزشکی هم شده است و دندانپزشکان از این وضعیت بسیار ناراضی هستند. در واقع نبود کالاهایی که در گذشته ب وفور در بازار یافت می شده نشان دهنده این است که وضعیت حال حاضر باعث عقب افتادن کشور شده است و در واقع بسیار از مردم حسرت گذشته را دارند تا شوق به اینده و در واقع در حیطه دندانپزشکی هر روز به عقب می رویم و اگر این اوضاع ادامه یابد وضعیت بدتر از یان نیز خواهد شد.

نمی توان گفت که چه اتفاقی باید این شرای طرا درست کند فقط امید است تا دیر نشده و بخش های مهم که با سلامت افراد جامعه در ارتباطند از پای نیفتاده اند راهی برای این مشکلات اندیشیده شود و ثباتی در بازار حاکم شود اگر این روند ادامه یابد در واقع اینده ای بس سیاه در انتظار کشورمان خواهد بود و این سزوار مردم نیست تا در این شرایط قرار گیرند.

تجهیزات دندانپزشکی  و کمبود انها همین حالا هم یکی از هزاران معضل کشور است که تا به حال راه حلی برای ان ادیشیده نشده . در ابتدای این مسائل تخصیص ارز دولتی به این بخش به نظر کمک کننده می امد ولی در کوتاه مدت نتیجه ی عکس حاصل شد و این کار خود باعث اختلاس های بزرگی شد و راهی برای وارد کننده به وجود نیاورد .هم اکنون وارد کنندگان ما با سعی و تلاش زیاد این چرخه معیوب را حفظ ونگهدار یکرده اند و معلومنیست با از بین رفتن این چرخه و نبود تولیدی از این کالاها در کشور چه وضعیتی را در اینده به وجود خواهد اورد.

 



:: برچسب‌ها: تجهيزات دندانپزشكي , لوازم دندانپزشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 آبان 1399 | نظرات ()