نوشته شده توسط : تجهیزات دندانپزشکی

 

تجهیزات دندانپزشکی و وضعیت تولید در این صنف

تجهیزات دندانپزشکی از دسته محصولاتی هستند که بر سلامت جامعه تاثیر گذارند و می توان گفت که کمبود این دسته از محصولات می تواند مشکلات جدی را به بار اورد. وارد کنندگان این دسته از محصولات همیشهسعی در وارد کردن بهترین برندهای خارجی دارند تا تجهیزات وارد شده از کیفیت بالایی جهت استفاده برخوردار باشند. در واقع تجهیزاتی که هم اکنون در بازار موجود است از بهترین برندهای اروپایی و حتی چینی هستند و این مساله برای خود دندانپزشکان نیز واضح و مشخص است.

در میان محصولات وارداتی چندین شرکت داخلی نیز به تولید این دسته محصولات اقدام کرده است و در سالهای اخیر پیشرفت های قابل ملاحظه ای را هم داشته است. ولی از انجایی که همیشه بازار واردات داغتر از تولید داخل بوده است تعداد این شرکت های تولید کننده زیاد نیست و بسیار از تجهیزات هستند که هیچ چرخه تولیدی در داخل کشور ندارند و همه وارداتی هستند و این مساله در شرایط حال حاضر بسیار ناراحت کننده و تاسف بار است.

در واقع وابستگی ما در تجهیزات دندانپزشکی و پزشکی و حتی دارویی به قدری به واردات زیاد است که نوسانات قیمت دلار یکباره وضعیت را به نابه سامانی کشاند و شاهد افزایش قیمت ها به شکل نابسامانی بودیم به گونه ای برخی از تجهیزات افزایش چند برابری داشتند وحتی برخی از داروهای مهم که بیماران حساس استفاده می کردند نایاب شد و مشکلات جدی در پی این مسائل به بار امد.

در واقع در این سالها عدم توجه به تولید کننده داخلی و توانایی بالایی که این افراد داشتند وضعیت را به اینجا رسانده . در سالهای گذشته بسیاری از تولید کنندگان به جای حمایت و پیشرفت با سنگ هایی که سر راحشان بود پس رفت کردند و بسیاری از کارهای تولیدی به تعطیلی کشیده شد و درب کارخانه ها بسته شد و صاحبان انها دچار ورشکستگی شدند .

در شرایط حال حاضر اگر تولیدات داخلی چه در زمینه تولید تجهیزات دندانپزشکی و پزشکی و سایر زمینه ها پر رونق بود شاید وضعیت به این اشفتگی نمیرسید و شاهد افزایش قیمت در بازار تجهیزات نبودیم . در واقع توانایی تولید کنندگان ما در هرزمینه ای بسیار بالاست و فقط باید به انها میدان داده شود ومحدودیت ها از سر راحشان برداشته شود. در سالهای گذشته سیاستمداران ما به قدری راه را برای تولید کننده سخت و پیچیده کرده اند که اغلب تمایلی به ادامه ندارند و حتی اگر توانایی و سرمایه وجود داشته باشد بیشتر ترجیح می دهند تا به واردات اختصاص دهند تا تولید.

اینها همه نشان دهنده سیاست های غلط این چند ساله است و در واقع ما کشوری هستیم که در بسیار از زمینه ها وابسته به سایر کشورها هستیم و واردات ما همیشه پر رونق تر از صادرات بوده است. در واقع عامل پیشرفت هر کشوری تولیدات ان است. تولیدات چرخه اقتصاد را به راه می اندازد  و رونق صادرات ارز اوری زیادی برای کشور دارد.

امید است تولیدات تجهیزات دندانپزشکی به رونق خاص خود برسد و ما شاهد پیشرفت در سالهای اینده باشیم. در واقع این راهی است که باید درپیش گرفته شود تا نتایج ان را در سالهای اتی شاهد باشیم. هر چه تعلل پیش بیاید ضررهای بسیاری را متحمل می شویم .در واقع در این سالها ما تنها شاهد فرار مغزها و استعدادها از کشور بودیم در صورتی که می توانستیم از این استعدادها در کشور بهره ببریم و پیشرفت های چشمگیری را شاهد باشیم.

 



:: برچسب‌ها: تجهيزات دندانپزشكي , لوازم دندانپزشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تجهیزات دندانپزشکی

 

شرایط ویژه فروش تجهیزات دندانپزشکی

شرکت های فروش تجهیزات دندانپزشکی سعی بر راحت تر شدن خرید این محصولات برای دندانپزشکان دارند . این شرکت ها شرایط ویژه ای را برای خرید تجهیزات به صورت دوره ای تعیین می کنند. به طور مثال شرایطخرید اقساطی که حتی بدون پیش پرداخت می توان چکی محصولی را خریداری نمود یا شرایط تعویض محصولات قدیمی و کار کرده دندانپزشک با تجهیزات جدید.

این شرایط امکان این را برای دندانپزشک فراهم میکند تا به راحتی اتوکلاو یا یونیت قدیمی خود را با محصولی جدید تعویض نماید و با این روش هم محصول قدیمی خود را به فروش می رسانند و هم محصول جدید را به راحتی خرید میکنند. در واقع این طرح به قدری از طرف دندانپزشکان مورد استقبال قرار گرفته که اغلب سعی بر تعویض تجهیزات دارند و از این شرایط بهره می برند. در واقع این شرایط بسیار راحت است و به جای اینکه خود دندانپزشک اقدام به فروش محصول خود کند و درگیر ان شود شرکت با بالاترین قیمت ان محصول را خریداری می نماید و به جای ان محصولی نو رو به دندانپزشک می دهد.

در واقع فروش تجهیزات دندانپزشکی به فروش اقساطی بسیار باب شده و خریداران از ان استقبال می کنند. به علت بالا رفتن قیمت تجهیزات خرید نقدی به میزان قابل توجهی کم شده و برروی تجهیزاتی مانند اتوکلاو و یا یونیت اغلب ترجیح بر خرید اقساطی دارند. این مساله به قدری مورد استقبال قرار گرفته که اغلب دندانپزشکان به دنبال خرید شرایطی هستند و دائما بازار را رصد می کنند تا ببینند تا چه محصولی با شرایط ویژه به فروش می رسد که اگر مورد نیازشان بود خریداری نمایند.

در واقع شرکت ها این شرایط را برای خریدارن فراهم میکنند تا بتوانند بازار را جوری ساماندهی کنند که مثل گذشته هر فردی با هر بودجه ای امکان خرید داشته باشد. در واقع این افزایش قیمت ها به نفع هیچکس نیست نه فروشند و نه خریدار و ادامه این روند باعث رکود بازار خواهد شد و ضربه ی بزرگی را به اقتصاد جامعهوارد خواهد کرد.

نه تنها در رابطه با تجهیزات دندانپزشکی بلکه در خرید تجهیزات پزشکی و داروها نیز باید راهکارها اندیشیده شود تا قدرتخرید بالا برود .درواقع بسیاری از داروها هستند که در این شرایط تحریم وارد کشور نمی شوند و اگر هم باشند قیمت بسیار بالایی پیدا خواهند کرد که این مساله برای بیماران بسیار خطرناک است. امید است شرایط به سمت و سویی پیش برود که ما شاهد بهبود اوضاع در این مسائل حیاتی و مهم باشیم و روند رو به رشدی را شاهد باشیم.

البته افتادن در مسیر رشد منوط به چاره اندیشیهای درست است که دولت و مسئولان باید انجام دهند و قصد بهبود داشته باشند و گرنه هرچقدر تولید کننده و وارد کننده به تنهایی سعی در بهبود روند داشته باشد بازهم اتفاق خاصی نخواهد افتاد و روند بسیار کندی را شاهد خواهیم بود در واقع شرایط موجود نیاز به راهکارهای سریع و اساسی دارد تا بتوانند مشکلات را هرچه سریع تر برطرف نماید و وضعیت بازار را به شرایط قبل بازگرداند.

امید است تا در اینده نه چندان دور شاهد ثبات در بازارهای مهمی چون تجهیزات دندانپزشکی و پزشکی باشیم زیرا این ابزارها مستقیما بر روی سلامت جامعه تاثیر می گذارند و بهتر است تا زودتر از سایر صنایع برای انها فکری شود. در واقع شرایط موجود برای درست شدن نیاز به همتی همگانی دارد و مسئولان و سایر افراد باید دست به دست هم دهند تا این بحران را با کمترین صدمه و اسیب برطرف نمایند. ارزوی ما رسیدن به بازاری پررونق است که در ان همه قدرت خرید تمامی محصولات را دارند.



:: برچسب‌ها: تجهيزات دندانپزشكي , لوازم دندانپزشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تجهیزات دندانپزشکی

 

خرید اینترنتی تجهیزات دندانپزشکی مطمئن ترین راه در روزهای کرونایی

در مقالات قبلی از وضعیت بازار تجهیزات دندانپزشکی گفتیم و بررسی کردیم که این بازار دچار چه نوسانات و اشفتگی هایی بعد از افزایش قیمت دلار شد. ولی با این وجود راهکارهایی برای این مساله ارائه شد که از نظر زمانی شاید خیلی سریع نتیجه ندهند ولی باز بهتراز دست روی دست گذاشتن و کاری نکردن است. این بازار نیاز به راهکارهای اساسی دارد تا بتوان در شرایط موجود انرا به ثبات رساند.

در واقع دلیل اصلی نوسانات و کمبود تجهیزات در این بازار این است که اکثر تجهیزات وارداتی هستند و افزایش قیمت دلار تاثیر مستقیم بر روی ان ها دارد و برخی از تجهیزات که دیگر در بازارنیستند دلیلش این است که دیگر وارد نمی شوند.در واقع واردات در کشورم ا همیشه از تولید پیشی گرفته و این امر باعث شده تا با هر نوسانی در قیمت دلار بازار داخلی براشفته شود. این مساله از بی تدبیری مسئولان مربوطه در نشات می گیرد که همیشه راه را برای تولید کننده پیچیده و سخت کرده اند و کار را به جایی رسانده اند که اغلب سرمایه داران به سمت واردات رفته اند.

تجهیزات دندانپزشکی از دسته محصولاتی است که که اهمیت بالایی دارند و کیفیت انها به قدری حائز اهمیت است که باید همه جوره باید کنترل کیفیت شوند و اجازه ورود تجهیزات بی کیفیت به بازار داده نشود. اینمساله باید مدام توسط سازمانهای زیربط کنترل و بررسی شود و اجازه ورود کالاهای قاچاق به این بازار داده نشود. در این اشفتگی برخی از افراد از فضای موجود سوء استفاده می کنند و کالاهای بی کیفیت و بدون گارانتی را وارد بازار می نمایند.

از طرفی خریدار باید کاملا اگاهانه دست به خرید بزند و قبل از خرید راجع به هر برند و محصول اطلاعات کافی به دست بیاورد و بعد خرید نماید. البته نه الان بلکه هر زمان دیگری نیز این مساله باید رعایت شود و خریدار با اگاهی کامل خرید نهایی خود را انجام دهد . امروزه سایت های تخصصی اینترنتی  موجب بالا بردن اگاهی خریدارن در این زمینه شده اند و اگاهی و شناخت تجهیزات دندانپزشکی را بالا برده اند.

تجهیزات دندانپزشکی تنوع بسیار گسترده ای دارد و برای شناخت بهتر این دسته محصولات اطلاعات کارشناسی شده لازم است. در سایت های تخصصی در این زمینه اغلب اطلاعات به صورت کاملا حرفه ای نوشته شده است و نتیجه چندین سال تجربه است. توضیح در رابطه با قابلیت های محصول و کشور سازنده این محصول در این سایت ها به خریدار کمک میکند تا از میان انبوهی از اطلاعات به درست ترین انها دست پیدا کند.

قیمت محصولات نیز در این سایت ها کاملا به روز است و دندانپزشک می تواند با توجه به بودجه خود به محصولات مورد نظر دست پیدا کند. دسته بندی محصولات به صورت جداگانه است و برحسب قیمت از کم به زیاد می تواند محصولات را مشاهده نماید. دستیابی به این محصولات به صورت حضوری در بازار کار بسیار زمان بر و سختی است ولی از طریق این سایت ها در زمان بسیار کوتاهی می توانید به انبوهی از اطلاعات دست پیدا کنید. فضای مجازی و سایت های اینترنتی بزرگترین دست اوردی که برای بشر داشته اند همین صرفه جویی در زمان بوده است.

در خرید تجهیزات دندانپزشکی به صورت اینترنتی دیگر نیازی نیست به صورت حضوری به بازار بروید ودر این شرایط کرونا این روش بهترین نوع خرید است .در خریدها با مبالغ بالا هزینه ای برای ارسال از دندانپزشک دریافت نمی شود و در کمترین زمان ممکن کالای خود را تحویل می گیرید. از هر نظر نگاه کنید این نوع روش بهترین راه خرید است که کمک می کند تا در زمان خود صرفه جویی نمایید و هم با وجود کرونا سلامت خود را حفظ کنید.



:: برچسب‌ها: تجهيزات دندانپزشكي , لوازم دندانپزشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 دی 1399 | نظرات ()