نوشته شده توسط : تجهیزات دندانپزشکی

 

روش های اسان برای خرید تجهیزات دندانپزشکی

در عصر تکنولوژی که انجام هر کاری به صورت دیجیتالی شده است شما راحتی بیشتری را احساس می کنید . برای خرید هر کالایی می توانید خرید اینترنتی داشته باشید و کالای مورد نظر خود را درب منزل تحویل بگیرید.این روش خرید را در زمینه پزشک و دندانپزشکی برای خرید تجهیزات دندانپزشکی  نیز میتوانید انجام دهید.دغدغه اصلی دندانپزشکان این بوده که زمان کافی برای مراجعه به مراکز خرید تجهیزات مورد نیاز خود را ندارند و اغلب این مراکز در مرکز شهر و شلوغترین مکان ها هستند فلذا هر باره زمان زیادی از انها گرفته می شد.

امروزه برای رفع این دغدغه مهم سایت های تخصصی در این زمینه راه اندازی شده اند که می توانند اطلاعات دقیق و کاملی را در اختیار خریداران قرار دهند و دندانپزشکان می توانند به راحتی و با صرف زمان حداقلی خرید خود را انجام دهند و همچنین با محصولات جدید و به روز بازار اشنا شوند و این زمان شاید نصف زمانی که در گذشته می گذاشتند و حضورا برای خرید اقدام می کردند هم نباشد.

البته در این میان خیلی از مردم و به طبع انها دندانپزشکام و پزشکانی هستند که به خرید اینترنتی اعتماد دارند و ترجیحشان بر این است که خود حضورا مراجعه کنند و با کسب اطلاع از محل شرکت و دیدن مکان شرکت و تجهیزات مورد نظر خرید خود را انجا م دهند. شرکت های فروش تجهیزات دندانپزشکی  برای کسب اطمینان بیشتر دندانپزشکان امکان پرداخت درب منزل یا مطب را راه اندازی کرده اند تا دندانپزشکان عزیز قبل از پرداخت وجه کالای مورد نظر را مشاهده کنند و سپس خرید خود را انجام دهند البته این روش تنها برای خریداران در داخل تهران امکان پذیر خواهد بود.

شرکت های فروشنده کارشناسان خبره و باتجربه ای را استخدام می کنند تا زمانی که دندانپزشکان در زمان خرید نیاز به اطلاعات جامع و کاملتری دارند بتوانند از این کارشناسان استفاده کنند.امرروزه خرید اینترنتی راحترین روش خرید است و بعضا شما از این طریق می توانید اطلاعات جامع تری را نسبت به محصولات موجود در بازار کسب نمایید و خرید بهتر و مطمئن تر از خرید حضوری داشته باشید.

زمانی که شما به عنوان خریدار تجهیزات دندانپزشکی  شخصا به بازار مراجعه می کنید با گستره متنوعی از تجهیزات و برندها روبه رو می شوید و اینکه راجعه به همه انها حضورا اطلاع کسب نمایید کار بسی دشواری است زمان زیادی از شما می گیرد و در برخی مواقع شما را ناچار به انتخاب های عجولانه ای می کند که ممکن است بعدا دچار پشیمانی شوید.پس به جای صرف زمان بیشتر برای خرید با خرید اینترنتی می توانید با اطمینان خاطر و اسودگی بیشتری اینکار را انجام دهید.

در واقع با وجود این سایتهای  اینترنتی شما عزیزان می توانید به صورت انلاین از تخفیف ها و شرایط فروش محصولات اطلاع کسب نمایید ودر زمان شرایط ویژه فروش خرید خود را انجام دهید. درواقع این امکانات همه برای ان ارائه شده است که شما عزیزان در زمان کمی بتوانید خرید خود را انجام دهید و در زمان هایی که به تجهیزات مورد نظر خود نیاز فوری دارید می توانید در کمترین زمان انها را تهیه نمایید و کار خود را انجام دهید.

نه تنها تجهیزات دندانپزشکی  بلکه مواد دندانپزشکی را نیز می توانید به صورت انلاین خریداری کنید و در کمترین زمان ممکن درب مطب خود تحویل بگیرید. مواد مصرفی جزو محصولاتی هستند که دندانپزشک دائما به ان نیاز پیدا می کنند و تنها با یک تماس امروزه می توانند انرا تهیه نمایند و در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرند.

 

 

 



:: برچسب‌ها: تجهيزات دندانپزشكي , لوازم دندانپزشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تجهیزات دندانپزشکی

 

انحصار تجهیزات دندانپزشکی در دست کالاهای خارجی

تجهیزات دندانپزشکی امروزه در انواع مختلف در بازار عرضه می شود و هر دندانپزشکی با هر نیاز و بودجه ای که دارد می تواند دستگاه مورد نیاز خود را تامین نماید. شرکت های عرضه کننده تجهیزات شرایط ویژه فروش اقساطی را برای خریداران خود در نظر گرفته هم تا دندانپزشک با کمترین بودجه نیز بتواند دستگاه خود را خریداری کند و مابقی پول را به صورت ماهیانه پرداخت نماید. از اینرو شرکت ها نصف مبلغ را نقد دریافت می کند و مابقی را به صورت چک های ماهیانه .

این روش خرید در این شرایط که قیمت ها افزایش داشته مورد استقبال بسیاری از دندانپزشکان قرار گرفته است و راحت تر می توانند ابزارهای مورد نیاز خود را که در این روزها افزایش قیمت چشمگیری داشته اند را خریداری کنند. در این میان برخی از برندها هم هستند که ساخت داخل اند و ازنظر قیمت مقرون به صرفه تر می باشند. این برندهای ایرانی شاید به کیفیت برندهای مشابه خارجی خود نباشند ولی در سالهای اخیر کیفیت انها افزایش چشمگیری پیدا کرده است و میزان رضایت کاربران به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است.

ضعف ما در زمینه تجهیزات دندانپزشکی کم بودن تولیدات داخل است.اغلب کالاهای موجود در بازار وارداتی هستند و سالیان سال است که این تجهیزات وارداتی بخش زیادی از بازار را به خود اختصاص داده اند. دندانپزشکان نیز رضایت زیادی از این برندهای خارجی دارند و اغلب اولویت خریدشان برندهای خارجی است تا محصولات تولید شده در داخل. در سالهای اخیر تعداد انگشت شمار تولید کنندگان سعی بر بالا بردن کیفیت محصولات خود داشته اند و تا حد قابل قبولی نیز در این زمینه موفق بوده اند ولی این موفق بر روی تعدادی محدودی از تجهیزات بوده است.

تعداد زیادی از تجهیزات هنوز به طور کامل وارداتی هستند و هیچ نمونه داخلی از انها وجود ندارد. در واقع بازار تجهیزات در انحصار وارد کنندگان است و دلایل زیادی هم برای این ساله وجود دار.یکی از این دلایل نبود حمایت و پشتبانه لازم برای تولید کنندگان است. در واقع تولید کننده ترس از ورشکستی و از دست دادن سرمایه در ایران را دارد فلذا اگر سرمایه ای هم داشته باشد ترجیحش بر این است تا انرا به واردات همان کالاها اختصاص دهد و دردسر تولید را بر دوش نکشد.

اینها تنها بخشی از ضعف های مدیریتی ما در بخش تولید است و عوامل زیادی وجود دارد که باعث می شود اغلب افراد به سمت تولید نروند. تجهیزات دندانپزشکی جزو دسته محصولات مهمی است که بهتر ایت هرچه زودتر برای تولید ان فری اساسی شود و زمینه ای مناسب برای متخصصان در این حوزه فراهم شود تا بتوانیم به توانایی تولیدات داخلی این محصولات برسیم دستاوردهای این هدف در وهله اول از بین رفتن وابستگی ما به سایر کشورهاست و از طرفی دیگر شاهد افزایش قیمت این تجهیزات تا به این حد نخواهیم بود.
از طرفی دیگر قابلیت صادرات در سالهای اتی را پیدا خواهیم کرد. توانایی رسیدن به این هدف برای کشور ما و شرایط حال حاضر مفید است . اگر در سالهای گذشته به امر تولیدات توجه بیشتری می شد امروزه اینقدر متزلزل و وابسته نبودیم. با این حال به نظر من هنوز هم راه برای رسیدن وجود دارد. کم نیستند نیروهای متخصص در این زمینه که در حال حاضر زمینه کاربرایشان فراهم نیست و اگر این امکان برایشان فراهم شود دستاوردهایی را به وجود می اورند که چشمگیر خواهد بود.

در اخر باید خاطر نشان کنیم که تجهیزات دندانپزشکی موجود در بازار چه وارداتی و چه ساخت داخل همه از کیفیت خوبی برخوردارند و در هر رنج قیمتی در بازار محصول وجود دارد . البته محصولات با کیفیت بالاتر و امکانات بیشتر قیمت های بالاتری هم دارند. هر دندانپزشک برحسب نیاز خود محصول مورد نیاز را انتخاب می کند و از شرکت های معتبر خرید خود را انجام میهد.

 

 



:: برچسب‌ها: لوازم دندانپزشکی , تجهيزات دندانپزشكي ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تجهیزات دندانپزشکی

چرا واردات تجهیزات دندانپزشکی غالب بر تولیدات ان در داخل کشور است؟

در بحث تولیدات تجهیزات دندانپزشکی بسیار سخن گفته شده و روش های راه افتادن این چرخه بسیار مورد بررسی قرار گرفته ولی سوال ما این است که نتیجه صحبت در این رابطه به کجا رسیده است .ایا مسیر رسیدن به تولید در داخل هموار شده است و این بخش مهم برای سرمایه گذاران جذاب است یا خیر؟ از نتایجی که در کالاها وتجهیزات موجود در بازار مشاهده می کنیم این متوجه خواهیم شد که هنوز برندهای وارداتی بخش اعظمی از بازار را به خود اختصاص داده اند واین نشان دهنده این است که واردات هنوز جذابتر و راحت تر است و سرمایه گذار ترجیح بر این دارد که به سمت واردات برود.

در کشور ما در چند ساله گذشته اغلب تولید کنندگان با ورشکستگی همراه بوده اند و دلایل اصلی ان حجم بالای واردات از چین بوده است که کالاها با قیمت پایین تر از تولید داخل در بازار عرضه میشود و این عرضه فروش تولید داخلی را نابود میک ند و در نهایت موجب بسته شدن کارخانه و یا کارگاه تولیدی می شود.

در زمینه تجهیزات دندانپزشکی نیز به جز معدود شرکت تولید کننده بقیه برندها وارداتی هستند و چون از نظر کیفیت و کارایی در سطح بالایی قرار دارند چند سالی است که بازار را احاطه کرده اند.ولی در شرایط حال حاضر  که تحریم ها به حداکثر میزان خود رسیده است و امکان واردات برخی کالاه و تجهیزات دیگر وجود ندارد و برخی هم که وارد می شوند افزایش قیمت چشمگیری داشته اند.اگر چرخه تولید داخل رونق داشت و این میزان از وابستگی وجود نداشت شاید این وضع موجود به وجود نمی امد.به هر حال باید هرچه زودتر چرخه های تولید را به راه انداخت وراهی ه سالیان پیش باید طی می شد را الان طی کنیم.

در ابتدای این راه مهم ترین چیز حمایت از تولید کننده است که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.این حمایت در وهله اول باید ازطرف دولت و مسئولان صورت پذیرد و اطمینان خاطری را برای تولید کننده ایجاد کنند تا نگران از دست رفتن سرمایه شان نباشد. اگر چرخه تولید در داخل کشور به راه بیفتد از نخبه ها و متخصصان در این زمینه نیز استفاده می شود و دیگر سالانه شاهد رفتن تعداد زیادی از این متخصصان به خارج از کشور نخواهیم بود.

زمانی که در تولید محصولات مهمی مانند تجهیزات دندانپزشکی و پزشکی به خودکفایی برسیم نیاز موجود  به واردات از سایر کشورها از روی دوشمان برداشته می شود و به جایگاهی در اینده خواهیم رسید که خودمان یکی از قطب های صادرات در جهان هستیم. دستیابی به این هدف چیزی دور از ذهن نیست و بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا این راه را رفته اند و به نتایج مطلوبی نیز رسیده اند.

بها دادن به تولید کنندگان داخلی دستاوردهای بزرگی را برای یک کشور به همراه دارد.کشوری مانند چین که امروزه یکی از قطب های بزرگ صادارات در جهان است با پیش گرفتن این راه توانسته به این جایگاه مهم دست یابد. با تحریم های به وجود مده برای ما فهمیدیم که ما در این سالها چقدر وابسته به دیگر کشورها بوده ایم و این مساله وضعیت را برای ما سختر و دشوارتر کرده است. ما در این سالها با وجود تحریم ها حتی در تامین دارو برای بیماران خود دچار مشکل شده ایم.

زمانی که همه باهم دست به دست دهیم و سعی مان براین باشد که در تولید محصولات در داخل کشورمان به خودکفایی برسیم وضعیت در اینده بهتر خواهد شد.نه تنها تجهیزات دندانپزشکی بلکه بسیاری دیگر از محصولات در بازار هستند که هنوز غالبا وارد می شوند و یا مواد اولیه انها وارداتی است که این هم خود بحران بزرگی است.مسئولات ما باید جدی تر از اینها به این مساله بپردازند و بررسی کنند که چرا در این سالهایی که گذشت تولید کنندگان اینقدر دچار اسیب شدند و چرخه تولید به گونه ای فلج شده است در صورتی که دانش و توان داخلی ان به طور قطع وجود دارد.

 



:: برچسب‌ها: تجهيزات دندانپزشكي , لوازم دندانپزشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 خرداد 1399 | نظرات ()