نوشته شده توسط : تجهیزات دندانپزشکی

 

تولید صد در صدی تجهیزات دندانپزشکی در داخل کشور تا چه زمانی امکانپذیر است؟

در مقاله گذشته دلیل فرار از تولید تجهیزات دندانپزشکی  و پزشکی را بررسی کردیم.اینکه چطور سوداوری واردات مانع از از این شده تا چرخه تولید داخلی از کار بیفتد. راهکارهایی برای مقاله برای این امر وجود دارد ولی تا رسیدن به نتیجه مطلوب زمان نیاز است و به یکباره نمی توان تولید را با بالاترین کیفیت راه اندازی کرد و در واردات را به یکباره بست همهاین کارها نیاز به زمان دارند.

زمانی که ما در این سالها تلف کردیم و بهتر است تا از این پس غافل نشویم و فرصت های از دست رفته را بازیابیم. راه حل تولید داخلی این است تا انرا به دست متخصصان بسپاریم انها به خوبی می دانند که این چرخه را به کدام سمت و سو ببرند. راه افتادن تولیدات در داخل کشور به قدری کمک کننده است که اگر در سالهای گذشته به ان توجه بیشتری می شد در این اوضاع تحریم ها شاهد این همه نگرانی بر روی تجهیزات نبودیم.

تجهیزات دندانپزشکی و پزشکی جزو کالاهای اساسی است و باید توجه ویژه به موجود بودن انها در بازار شود.و در سالهای اینده شاهد فرارگیری برندهای ایرانی در بازار باشیم و کیفیت انها به قدری بالا رفته باشد که دیگر هیچ دندانپزشکی سراغ برندهای دیگر نرود و همه ترجیحشان خرید برندهای داخلی باشد.این قابلیت در متخصصان داخلی ما وجود دارد به شرطی که در راستای درست استفاده شود.

این دسته از تجهیزات که مستقیما با سلامت جامعه در ارتباط است هیچ ازمون و خطایی در تولید محصولات ان وجود ندارد و همه تجهیزات باید از با کیفیت ترین متریال ها ساخته شوند زیرا عملکرد بد این تجهیزات مستقیما می تواند بروری کار دندانپزشک تاثیربگذارد و از طرف دیگر بر سلامت بیمار تاثیر گذاری منفی داشته باشد.

فلذا تولید کنندگان تجهیزات دندانپزشکی با استفاده از تجربیات برندای خوب خارجی و درس گرفتن از خطاها و اشتباهات انها و اینکه انها برای رفع مشکلات چه راه حل هایی را در پیش گرفته همه می تواند کمک کننده باشد تا ما دیگر دچار این خطاها نشویم و محصولاتی بی عیب و نقص را تولید کنیم و به قدری کیفیت محصولات داخلی را بالا ببریم که دندانپزشکان و پزشکان ما همه رغبت در خرید برندهای ایرانی داشته باشند تا برندهای خارجی.

همه این دستاوردها نیاز به اتحاد و همدلی دارد اول از همه مسئولین دلسوزی که نیت و قصد انها پیشرفت کشور است و متخصصانی که با فراهم امدن بستر مورد نیاز می توانند تولید کنندگان نمونه ای برای کشور باشند و کاری کنند تا به خودکفایی برسیم و این همه وابستگی از دوشمان برداشته شود.

به هر روزی باید ین اتفاق بیفتد که ما شاهد تولید تجهیزات دندانپزشکی و پزشکی  در داخل کشور باشیم و فراموش نکینم که هر لحظه دیرکرد راجع به این مساله می تواند ضررهای زیادی را به اقتصاد کشور وارد کند.در سالهای گذشته همیشه شاهد فرار نخبگان و متخصصانی بودیم که در داخل کشور تعلیم می دیدند و بعد از مدتی به دلیل نبود بسترلازم برای استفاده از این تخصص به سایر کشورها می روند.این هنر مسئولین ماست تا سعی کنند تا بستر را بسازند تا این استعدادها به خوبی در داخل خود کشور استفاده شوند.

 



:: برچسب‌ها: تجهيزات دندانپزشكي , لوازم دندانپزشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تجهیزات دندانپزشکی

علت فرار متخصصین در زمینه تولید تجهیزات دندانپزشکی و پزشکی

تجهیزات دندانپزشکی جزو دسته محصولاتی هستند که طی سالیان گذشته به طراحی و تولید ان توجه زیادی شده است البته در کشورهای اروپایی و بعضا هم چینی.دولت ها به بهداشت و  سلامت جامعه در سالهای اخیر توجحات ویژه ای داشته اند و بخش مهمی از این توجحات به تولید تجهیزات در این زمینه معطوف بوده است.اعطای امکانات ویژه به تولید کنندگان و متخصصان در این زمینه از جمله مواردی است که به این کار کمک ویژه ای می کند.

از جمله مهمترین کارهایی  که در کشورهای اروپایی انجام  میشود و ما شاهد پیشرفت انها هستیم توجه به نیورهای جوان و متخصص است به گونه ای که از کشورهای جهان سوم بسیاری از این جوانان و متخصصان تمایل به رفتن وکار کردن در این کشورها دارند و فقط به خاطر شرایط و اهمیتی که به انها در این کشورها داده می شود.

در کشوری مانند ایران دانشجویان رشته مهندسی پزشکی بعد از فارق التحصیلی در این رشته به جای اینکه از تخصصی که بدست اورده اند در زمینه تولید تجهیزات دندانپزشکی وپزشکی استفاده کنند به شغل های دیگری بی ربط روی می ااورند که به دلیل نبود بازار کار در این زمینه است.فلذا برخی از انها هم که از دانشگاه های خوب ایرانی فارق التحصیل شده اند به کشورهای اروپایی و امریکایی مهاجرت می کنند و عملا دانش علمی خود و نوابغمان را سالیانه به این کشورها صادر می کنیم.

فارق التحصیلان ما در این رشته با ایده های زیادی که در ذهن دارند زمانی که به بازار کار مراجعه می کنند با حجمی از باند بازی ها و بی عدالتی ها روبه رو می شوند و بعد از مدتی متوجه می شوند که اگر ایده ی ناب  وخوب و تخصص کافی هم در این کشور داشته باشند بازهم راه به جایی نمی برند در نتیجه اغلب انها اغدام به مهاجرت میکنند و با رفتن به کشورهای اروپایی این علم وتخصص را در این کشورها استفاده می کنند و باعث پیشرفت انها می شوند.

دلیل اصلی این مساله بغرنج نداشتن برنامه ای کارامد و زیر ساخت مناسب است.برای مثال فردی که سرمایه دارد و می خواهد در زمینه تولید تجهیزات دندانپزشکی بستری برای تولید و طراحی راه بیندازد در وحله اول با حجم عظیمی از قوانین و مراحل سخت روبه رو می شود و سنگ اندازی های بسیار کهفردرا دلسرد می کند و ترجیحش بر این می شود تا به جای اینکه دست به تولید بزند اقدام به واردات کند که کم دردسر تر و پرسودتر است.

از طرفی دیگر دانشجوی متخصصیکه فارق التحصیل می شود بعد از مراجعه به بازار کار می بیند که تعداد کمی کارخانه تولیدی برای استفاده تخصصش در انها وجود دارد و در واقع فضای مناسبی برای استفاده از توانایی هایش پیدا نمی کند فلذا این توانایی و تخصص را با خود به کشورهای اروپایی میبرد که استقبال زیادی از این تخصص و توانایی می کنند و احترام زیادی برای ان قائل هستند.

همین امر باعث شده که ما امروزه در بازار مهم تجهیزات دندانپزشکی و پزشکی شاهده حجمه زیادی از برندهای خارجی باشیم به جای برندهای داخلی .این مساله پیامدها و اسیب های زیادی را برای کش ور ما به ارمغان اورده است و مهمترین انها همین تحریم هاست که چه تاثیر بدی بر روی بازار گذاشت و باعث کمبود و یا نبود برخی کالاها و داروها شد.امید است تا دیگر این روال نافرجام در تولید را ادامه ندهیم ومسئولان زیربط چاره ای اساسی برای این مشکلات بیندیشند.

 

 



:: برچسب‌ها: تجهيزات دندانپزشكي , لوازم دندانپزشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تجهیزات دندانپزشکی

تجهیزات دندانپزشکی جدید چگونه باعث از بین رفتن خطای انسانی شده اند؟

یکی از مسائلی که امروزه مورد توجه است مخصوصا در زمینه پزشکی و دندانپزشکی ساخت تجهیزات هوشمند کارامد در این زمینه است. تجهیزاتی که با تولید انها کار را برای دندانپزشکان و پزشکان راحت تر کرده اند. در گذشته یک دندانپزشک هر چقدر هم در کارش ماهر و با تجربه بود باز ممکن بود دچار خطاهای جدی شود و صدمات بدی را به بیمار وارد کند و دلیل ان هم هوشمند نبودن تجهیزات دندانپزشکی و پزشکی بوده است.

زیرا انسان هرچقدر هم در کارش ماهر باشد تا حدی می تواند دقت عمل به خرج دهد  و از یک جایی به بعد نیاز است  تا دقت عمل بیشتر توسط تجهیزات هوشمند انجام پذیرد. در حال حاضر شاهد وجود همچین تجهیزاتی در بازار تجهیزات دندانپزشکی هستیم و می بینیم که هر ساله به امکانات این تجهیزات اضافه می شود و تچهیزات جدید نسبت به تجهیزات دو سال قبل هوشمند تر شده اند.

فرقی هم ندارند که پزشک و دندانپزشک چقدردر کارش متبحر است و تجربه دارد.یک دندانپزشک کم تجربه و تازه شروع به کار کرده و یک دندانپزشک با سابقه هر دو در زمان خرید تجهیزات دندانپزشکی تمایل دارند که بهترین و به روز ترین این تجهیزات را خریداری کنند تا بتوانند از تکنولوژی های نوین به کار رفته در این زمینه به خوبی استفاده کنند.

شما به عنوان یک دندانپزشک اگر در بازار تجهیزات چرخی بزنید خواهید دید که چقدر تنوع محصولات مختلف در این زمینه زیاد است و نیاز به زمان زیادی جهت شناخت این تجهیزات نیاز است.فلذا توضیه ما به شما عزیزان این است که قبل از مزاجعه به بازار اطلاعات لازم را نسبت به محصولی که می خواهید بخرید کسب نمایید و بعد اقدام به خرید کنید و در میان نیز از مشاوره کارشناسان فروش در این زمینه نیز استفاده نمایید.

تجهیزات دندانپزشکی نیز مانند سایر وسایل و تجهیزات در دیگر صنف ها سایت های تخصصی دارد که در توسط افراد خبره و با سابقه در این صنف راه اندازی شده است و کمک می کند تا شما عزیزان با مراجعه به ان سایت ها وارد دنیایی از تجهیزات شوید تا اطلاعات جامعی را از طریق این سایت ها کسب نمایید.اطلاعاتی که حاصل سالها تجربه و کار در این صنف است که در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد تا بتوانید به راحتی محصول مورد نظر خود را از بین انبوهی از محصولات با خیال راحت انتخاب نمایید.

در واقع تکنولوژی خرید اینترنتی در این صنف به کمک دندانپزشکان عزیز امده است تا با خیالی اسوده تنها با فشردن چند دکمه کیبرد و یا توسط گوشی های موبایل به راحتی به هدفشان دست پیدا کنند و در کمترین زمان ممکن بهترین خرید را داشته باشند.

امروزه علاوه بر تجهیزات دندانپزشکی  دندانپزشکان عزیز مواد دندانپزشکی را هم میتوانند به راحتی به صورت اینترنتی خریداری کرده و درب مطب خود تحویل بگیرند.این سایت ها نیاز به حضور فرد برای خرید تجهیزات را از بین می برد و به نظرم یکی از مهمترین مسائلی است که پیش از ان دندانپزشکان درگیر ان بودند و امروزه این مساله برایشان حل شده است.

 



:: برچسب‌ها: تجهيزات دندانپزشكي , لوازم دندانپزشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1398 | نظرات ()