نوشته شده توسط : تجهیزات دندانپزشکی

 

چگونگی افزایش اعتماد خریداران برای برندهای ایرانی تجهیزات دندانپزشکی ؟

در این مقاله قصد داریم میزان اعتماد دندانپزشکان به تجهیزات دندانپزشکی ایرانی را مورد بررسی قرار دهیم. در این سالها شاهد تولید برندهای ایرانی در این بازار هستیم که البته تعداد انها زیاد نیست ولی ایا همین تعداد موجود توانسته اند نظر مخاطبان در خرید را به خود جلب کنند یا خیر؟ باید خاطر نشان کرد که رقبای این برندهای ایرانی برندهای اروپاییوامریکایی هستند که از نظر قیمت بسیار گران تر هستند و از نظر کیفیت هم با کیفیت تر .

برندهای چینی هم در این بازار موجوداست که چند سالی است که جای خود را پیدا کرده و اغلب خریدارن تهیه برند چینی را بران ترجیح می دهند .این باور شاید تا چند سال گذشته درست بود ولی امروزه برخی محصولات از برندهای ایرانی بسیار با کیفیت تر و بهتر از مشابه چینی خود هستند و اغلب کارشناسان فروش این دسته از محصولات را به خریداران پیشنهاد می کنند.

خرید تجهیزات دندانپزشکی ازبرندهای ایرانی مزیت هایی که دارد که راحتی در پیدا کردن قطعات از جمله مهمترین انهاست. اگر تولیدات داخل با بالاترین کیفیت کار کنند و نظر مخاطبان خود را به خوبی جلب نمایند باعث می شود تا خرید این محصولات بیشتر و چرخه تولید رونق زیادی پیدا کند. به نظر در این میان تخصص و تجربه کافی وجود دارد و تنها چیزی که کمبود ان احساس می شود سرمایه است .اغلب افراد متخصص سرمایه لازم برای راه اندازی چرخه تولید محصولات را ندارند ودر این میان وجود یک سرمایه گذار کاملا احساس می شود.

در واقع کشورهای صنعتی این راه را رفته اند و کنار هم قرار گرفتن سرمایه گذار و نیروی متخصص باعث شده تا این چرخه به بهترین شکل ممکن روند رو به جلو داشته باشد. در ایران ولی اغلب سرمایه داران وارد کننده هستند و ترجیحشان بر این است تا کاری با کمترین ریسک را انجام دهند زیرا تولید کننده در ایران با هیچ حمایت و پشتیبانی همراه نیست و چه بسا تولید کنندگانی که ورشکست شده و سرمایه خود را در این سالها از دست داده اند.

تجهیزات دندانپزشکی و پزشکی جزو دسته محصولاتی هستند که باید به تولید ان توجه ویژه ای شود و خود دولت و مسئولان به میان بیایند و تولید کنندگان و متخصصان را ترغیب به راه اندازی این چرخه نمایند. هر چقدر که این اتفاق زودتر عملی شود سود ومنفعت زیادی برای ما خواهد داشت. البته ما در این سالها باید به جایگاهی می رسیدیم که الان یکی از قطب های صادر کننده در منطقه بودیم که متاسفانه به دلایل زیاد و کم کاری های موجود این هدف دست پیدا نکردیم.

در صحبت با نیروهای متخصص در این زمینه اغلب اظهار می کنند که ما در تولید هیچ گونه تجهیزاتی دچار کمی و کاستی نیستیم و تخصص لازم برای کوچکترین تا بزرگترین محصولات پزشکی و دندانپزشکی را داریم. بنابراین باید راهی برای ارتباط سرمایه گذار و تولید کننده وجود داشته باشد.در حال حاضر اقداماتی برای این کار صورت گرفته و صدا و سیما دست به کار شده و با سخت برنامه هایی افراد با ایده های مفید را دعوت می کند و انها با ارائه ایده خود به دنبال سرمایه گذار می گردند و سرمایه گذاران با بررسی جوانب می تواند با این افراد وارد تعامل شوند.این اقدام تازه شروع کار است و بهتر است تا از این اقدامات در سطح گسترده تری انجام شود.

تجهیزات دندانپزشکی و پزشکی چون مستقیما با جان و سلامت افراد در ارتباط است کمبود و یا نبود ان فاجعه ای بزرگ را به بار می اورد.این مساله برای داروها پر اهمیت تر می شود. فلذا هذچه زودتر باید توجه به این موضوع شود تا در چند سال اینده به قدری در این زمینه به خودکفایی برسیم که میزان وارداتمان به صفر برسد و یا از طرفی به قدر ی برندهای با کیفیت ایرانی در بازار بریزیم که کسی سمت برندهای خارجی نرود.

 

 



:: برچسب‌ها: تجهيزات دندانپزشكي , لوازم دندانپزشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 اسفند 1398 | نظرات ()