نوشته شده توسط : تجهیزات دندانپزشکی

 

 

مقایسه حجم واردات و تولیدات تجهیزات دندانپزشکی در ایران

در زمینه تجهیزات دندانپزشکی و وضعیت واردات و صادرات این دسته از محصولات در مقالات قبلی به صورت تخصصی پرداختیم و این موضوع را بررسی کردیم که حجم واردات قابل مقایسه با صادرات نیستند و تقریبا هیچ گونه فعالیتی در زمینه واردات اینمحصولات نداریم با اینکه تولید داخلی در برخی از محصولات انجام میشود. بازار رقایت در دنیا در این دسته از محصولات بسیار داغ است و مشاهده می کنیم کشورهایی مانند ایتالیا توانسته اند سهم زیادی از بازار جهانی را به محصولات خود اختصاص دهند.

شاید دلیل اینگه ایرن نتوانسته در سالهای گذشته جایگاه خوبی در تولیدات این دسته از محصولات را پیدا کند این باشد که این محصولات در ایران تلاشی برای تولیدشان صورت نگرفته و کشور ما بیشتر دراین حوزه مصرف کننده بوده است تا تولید کننده و تعداد تولیدات به قدری کم است که تنها به چند محصول ختممیشود و این محصولات هم از نظر کیفیت در رقابت جهانی با محصولات خارجی قرار نمی گیرند.

البته در این سالها با افزایش قیمت تجهیزات دندانپزشکی برخی از دندانپزشکان مجاب به خرید برندهای ایرانی شدهاند و این مساله باعث شده از نظر کیفیت اطمینان بیشتری به محصولات داخلی پیدا کنند و با خیال راحت تر خرید این محصولات را انجام دهند و تولید کنندگان نیز به دلیل استقبال بیشتر سعی در با کیفیت تر کردن محصولات خود می کنند

در واقع ضعف ما در این سالها این بوده است که بر روی تولیدات تمرکز چندانی نداشتیم و بیشتر واردات انجام میگرفته. دلایل زیادی رادر مقالات قبلبیان کردیم که چرا تولیدات صورت نگرفته و بیشتر محصولات وارد کشور شده اند .دیگر در این مقاله به این موضوع نمی پردازیم و امید داریم تا بعد از این روند سهل و اسانتری در راه تولید کننده باشد تا مجاب شود در این حوزه فعالیت و سرمایه گذاری کنند و دولت نیز همه جوره این مساله را مورد حمایت قرار دهد.

این مساله که ما در زمینه تولید تجهیزات دندانپزشکی وحتی تولید بسیاری از محصولات دیگر توانایی های داخلی زیادی داریم شکی وجود ندارد ولی متاسفانه بستر به گونه ای است که از تخصص و توانایی افراد در این حوزه استفاده نمی شود و شاهد این مساله هستیم که بسیار از جوانان متخصص ما به سایر کشورهای اروپایی مهاجرت میکنند تا هم بتوانند از تخصص خود استفاده کنند و هم زندگی راحت تری را داشته باشد. در واقع از زمانی که مهاجرت جوانان متخصص ما زیاد شد کشور ما رو به ضعف و ناتوانی پیش رفت و در حال حاضر تنها یک کشوروابسته با اقتصاد ضعیف هستیم.

در ادامه راه باید روال تغییر پیدا کند باید تمام نظرها به توانایی و تولید داخل جلب شود و دولت تا جایی که امکان دارد بیشترین تسهیلات را در اختیار تولید کنندگان بگذارد تابتوانند بهترین تولیدات را روانه بازارکنند.در واقع با فراهم کردن بستر برای تولید زمینه برای استفاده تخصص ها و توانایی ها فراهم میشود و جوانان ما به جای اینکه به فکر مهاجرت باشند تخصص وتوانایی خود را در داخل کشور خرج می کنند.

درواقع تولید تجهیزات دندانپزشکی به قدری برای کشور ما اهمیت دارد که باید هرچه زودتر فکری به حال ان کرد.دراین چند سال گذشته شادهد این بودیم که برخی از برندها دیگر وارد کشور نشد و برخی محصولات هم کمیاب و یا نایاب شده است و این مساله ی بسیار بدی است زیرا تجهیزات این حوزه مستقیم با سلامت افراد در ارتباط است و نبود و کمبود انها می تواند مشکل افرین باشد و تولید داخل است که می تواند این جای خالی را پر کند.



:: برچسب‌ها: تجهيزات دندانپزشكي , لوازم دندانپزشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تجهیزات دندانپزشکی

تجهیزات دندانپزشکی

تحول بزرگ در خرید تجهیزات دندانپزشکی با وجود سایت های اینترنتی

در دنیای تجهیزات دندانپزشکی ابزارها ی زیادی وجود دارد و تنوع محصول در این بازار زیاد است. برای تجهیز یک مطب دندانپزشکی دندانپزشکان باید اقلام زیادی را خریداری کنند از مهمترین این تجهیزات می توان به یونیت دندانپزشکی و اتوکلاو اشاره نمود. این دو یکی از مهمترین ابزارهای مهم در کار یک دندانپزشک است به طوری که می توان گفت تاثیر مستقیم بر روی کیفیت کار انها دارد.

این مساله ی تجهیز مطب همیشه برای دندانپزشکان کاری بسیار زمانبر و دشوار بوده است از یک طرف باید تحقیق کنند تا برندهای خوب موجود در بازار را پیدا کنند و از طرف دیگر قیمت محصولات مورد نظرشان را پیدا کنند. همه اینها پروسه ای زمانبر و خسته کننده است که ممکن است ماه ها طول بکشد. ولی امروزه فرایند جستجو و پیدا کردن برندهای خوب کمی ساده تر شده و سایت های اینترنتی کمک شایانی در پیدا کردن محصولات روز بازار به همراه قیمت دارند.

در واقع دندانپزشک در زمان خرید تجهیزات دندانپزشکی می تواند به راحتی به سایت تخصصی در این حوزه مراجعه نماید و محصول و مورد نظر را به همراه قیمت پیدا کند و سفارش خود را در کمترین زمان نهایی سازد. اغلب این سایت ها پیج های اینستا گرامی هم دارند که در این پیج ها به معرفی محصولات می پردازند و هر فروش ویژه ای که بر روی محصولی بخورد از این طریق اطلاع رسانی می نمایند. واز این طریق دندانپزشکان می توانند هرگونه سوال و یا مشاوره ای که دارند دریافت نمایند.  

در واقع صفحات مجازی امروزه ساده ترین راه برای دستیابی به اطلاعات هستند و در روز هر فرد به تعداد دفعات زیاد به انها مراجعه میکند. وجود صفحات اینستاگرامی برای فروش تجهیزات دندانپزشکی به قدری مهم و کاربردی است که به راحتی سهولت خرید را می توان با وجود این صفحات حس کرد.

در واقع این مساله باعث می شود تا دندانپزشکان که اغلب مشغله های کاری زیادی دارند و شاید وقت نکند تا از قیمت ها و شرایط ویژه فروش تجهیزات دندانپزشکی اطلاع کسب کنند از طریق این سایت های تخصصی و پیجهای اینستاگرامی به راحتی بتوانند در کمترین زمان اطلاع پیدا کنند و اگر نیاز به خرید دارند از فرصت فروش ویژه استفاده نمایند و خرید خود را نهایی کنند

در واقع خرید اینترنتی که در سالهای گذشته زیاد در میان مردم طرفدار نداشت و اغلب به ان اعتماد نمی کردند امروزه یکی از پر رونق ترین روش های خرید و فروش در جهان شده است و بسیاری از کسب و کارها به این نوع از فروش روی اورده اند تا جایی که فروش انها از طریق سایت های اینترنتی بسیار بیشتر از خرید حضوری است

در واقع سایت های تخصصی در حوزه فروش تجهیزات دندانپزشکی با کسب سالها تجربه در این حوزه و اعتباری که در این سالها بدست اورده اند تانسته اند بسیار موفق ظاهر شوند و نوع خرید و فروش در این بازار را تغییر دهند. اغلب وارد کنندگان در این حوزه نیز اقدام به راه اندازی سایت های تخصصی کرده اند تا تجهیزات خود را بی واسطه به بازار عرضه نمایند.به هر حال اگر دندانپزشک هستید و میخواهید به دنیای بزرگ و متنوع تجهیزات دست پیدا کنید کافی است در گوگل روی این کلمه یا هرکلمه ای دیگر در این حوزه سرچ نمایید و به راحتی به اطلاعات مخصوص در این حوزه دست پیدا کنید.





:: برچسب‌ها: تجهیزات دندانپزشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 | نظرات ()