نوشته شده توسط : تجهیزات دندانپزشکی

سیطره تجهیزات دندانپزشکی چینی بر بازار ایران

تجهیزات دندانپزشکی و اهمیت های این دسته از محصولات را در مقالات قبلی مورد بررسی قرار دادیم و گفتیم که کمبود یا نبود هریک از این محصولات چه اسیبی را می تواند بر سلامت جامعه وارد کند.تاثیر تحریم ها را بر روی این دسته از محصولات مورد بررسی قرار دادیم و چاره این مسائل را تولید داخلی و به خودکفایی رساندن دانستیم.حال اینکه ایا کشور ما در رسیدن به این دستاوردها گامیبرداشته یا نه مساله ای است که در این مقاله به ان خواهیم پرداخت.

اگر شناختی کلی به بازار تجهیزات دندانپزشکی داشته باشید مشاهده میکنید که به غیر از چند محصول انگشت شمار بقیه کالاهای موجود در این بازار از کشورهای دیگر وارد می شوند و این مساله ای است که باعث به وجود امدن بحران در این اوضاع اشفته اقتصادی شده است و نشانگر این است که ما در این سالها به تولید داخل توجه چندانی نداشتیم و بسیار ضعیف عمل کرده ایم.

زمانی که منبه تجهیزات دندانپزشکی ما کشورهای دیگر باشند هر لحظه خطر کمبود یا نبود این تجهیزات برای ما وجود دارد زیرا تحریم ها می تواند جلوی ورود این کالاها را بگیرد ونبودشان اسیبی جدی را به کشور وارد می کند.تا زمانی که این وابستگی وجود داشته باشد این خطرات همیشه است. هرچند الان به فکر ین موضوع افتادن بسیار دیر است ولی باز هم بهتر از این است که دست روی دست بگذاریم و برای رفع این وابستگی کاری نکنیم. به هر حال باید از یه جایی این رشته وابستگی بریده شود.

همه می دانیم که تنها کشورهایی توانسته اند از تحریم ها پلی به سوی موفقیت و پیشرفت خود بسازند که چرخه تولید داخلی خود را رونق بخشیدن و تنها به توان و استعدادهای داخلی خود اکتفا کردند و بس.نمونه بارز این قضیه کشور ژاپن است که هم اکنون نصف اقتصاد دنیا را در دست دارد.

تجهیزات دندانپزشکی حیطه ای تخصصی در زمینه ابزارهای دندانپزشکی می بشد و تولید ان نیاز به علم کافی در این زمینه است و باید گفت که با این علم و دانش را در کشورمان داریم و جوانان متخصص ما از مهندسان خارجی در تولید چیزی کم ندارند و تنها نیاز است تا زمینه و بستر را برای انها فراهم نمود تا به نتجیه دلخواه برسیم و به جای اینکه شاهد رفتن این استعدادها از کشور باشیم توانایی انهارا در داخل کشور به کار گیریم و استفاده کنیم.

در ابتدای امر برای رسیدن به این دستاورد باید پروسه راه اندازی چرخه تولید را در کشور سهل و اسان کنیم و مراحل کاغذ بازی را به حداقل میزان ممکن برسانیم. چه تولید کنندگان با انگیزه ای که در طی این مراحل سخت و پیچیده انگیزه و امید خود را زا دست دادند و به جای ادامه راه برای رسیدن به هدف تولید خود راه خود را تغییر داده و به واردات بی دردسر کالاهای چینی روی اوردند و به نظر من این بزرگترین اسیبی است که ما به خودمان وارد کردیم.

تجهیزات دندانپزشکی چینی بازار را فرا گرفته اند البته از نظر کیفیت کالاهای خوبی هستند ولی وجود این حجم از کالاهای خارجی  و بودن تعداد انگشت شماری از برندهای خارجی باعث تاسف است و بهتر است تا هرچه زودتر مسئولان مربوطه راه حلی برای این موضوع بیاندیشند تا اسیب های جدی تری به کشور وارد نشده.حتی ما شاهد تولید کنندگانی در این صنف هستیم که به اسم تولید کننده کالاهای چینی را به طور قاچاق وارد کشور می کنند که این عمق فاجعه را نشان می دهد.

 

 



:: برچسب‌ها: تجهيزات دندانپزشكي , لوازم دندانپزشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تجهیزات دندانپزشکی

چگونگی راه اندازی چرخه تولید تجهیزات دندانپزشکی

سلامی دوباره به همراهان عزیز وبلاگ تجهیزات دندانپزشکی  امیدواریم مطالب ارائه شده در این زمینه تخصصی برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. در مقالات گذشته به مسائل بسیار مهمی در رابطه با افزایش قیمت این دسته از کالاهای ضروری بعد از اعمال تحریم ها و افزایش قیمت دلار پرداختیم و راهکار تولید داخلی را برای ان ارائه دادیم که نتیجه بخش و پر ثمر است حال اینکه تا چه حد این مسائل با جدیت مورد بررسی قرار گرفته سوالی است که در ادامه این مقاله به ان خواهیم پرداخت.

در کشور ما هر فرد یا گروهی که بخواهند کسب و کاری راه اندازی کنند و چرخه ی تولیدی را ایجاد کنند در ابتدا باید به سازمان های مربوطه دولتی رفته و مجوزهای لازم را از این سازمان ها دریافت کنند تا بتوانند کار خود را اغاز کنند . در ظاهر این روند بسیار ساده است وعدم پیچیدگی دارد ولی در باطن اینگونه نبوده و افراد باید زمان وبعضا هزینه های زیادی را خرج کنند تا این مراحل کاغذ بازی طی شود و مجوز به فرد داده شود.از این رو قالبا افراد در کشور ما به سمت تولید روی نمی اورند زیرا مراحل ان به قدری زیاد و حوصله سر بر است که ترجیح می دهند این انرژی را بر روی واردات بگذارند که هم راحت تر و هم پر سود تر است.

در ابتدای امر تولید کالاهایی مانند تجهیزات دندانپزشکی که ضرورت وجود انها مستقیما بر سلامت جامعه اثر می گذارد این است که این جاده سخت و پیچیده مجوزها را برا ی تولید کننده سهل و هموار کنیم و حتی تسهیلاتی را برای تولید کنندگانمان در نظر بگیریم که در ابتدای کار زمینه ای باشد برای پیشرفت سریع تر انها و راحت تر بتواند چرخه تولید خود را رونق بخشند.رسیدن به همچین جایگاهی کاری سخت و دشوار نیست تنها عزم جدی مسئولان رامی خواهد تا این راه را سهل و اسان کنند.

اغلب در سالهای گذشته شاهد مهاجرت جوانان متخصصمان به کشورهای اروپایی بوده ایم ودیدیم که این جوانان با فراهم بودن عرصه به چه خوبی توانایی های خود را به نمایش میگذارند و به چه دستاوردهایی برای سایر کشورها دست می یابند در صورتی که باید این امکانات در کشور خودشان برایشان فراهم شود و این تخصص را در صنعت کشور کارگیرند واین کشور را روز به روز جلوتر ببرند.همه ما باید دست در دست هم دهیم تا این اوضاع را درست کنیم و کارهایی که خیلی سال پیش باید انجام می شد را همین الان به انجام برسانیم تا از این دیتر نشده.

تجهیزات دندانپزشکی  هم مقوله ای مهم است زیرا سلامت افراد به این تجهیزات وابسته است.همه ما در طول عمر یکبار دچار دندان درد شده ایم و دیدیم که در ان موقع مراجعه به دندانپزشک و درمان مشکل چقدر برایمان مهم است.حال فرض کنید نبود تجهیزات لازم برای درمان چه معضلات بزرگی را به وجود می اورد.چه بسا بهتر است در این اوضاع فشار و تحریم در ابتدای امر به مسائل و موضاعاتی که به بهداشت جامعه مربوط است پرداخته شود و برای انها راه حل هایی اساسی ارائه شود وبعد به سرعت وارد مسائل دیگر شویم.

این بازار اشفته باعث افزایش افراد سود جو و کلاه بردار نیز می شود و ورود کالاهای بی کیفیت تقلبی را زیاد می کند. پس بهتر است نظارت های لازم را به این بازارها چندین برابر کرد تا دست افراد سود جو و کالاهای قاچاق بی کیفیت از ان کوتاه شود.همه اینها نیاز به برنامه ریزی دقیق و حساب شده دارد تا در کمترین زما نبتوا نبه اهداف مربوطه در این زمینه رسید.

راهکاری در رابطه با مشکلات به وجود امده در زمینه واردات و فروش تجهیزات دندانپزشکی  ارائه شد که باید گفت این راهکارها چندان عملی نبود و تنها به بدتر شدن اوضاع این صنف کمک کرد. یکی از این راهکارهای اشتباه اختصاص ارز دولتی بود که زمینه ای را فراهم کرد تا بسیاری از افراد با دریافت این ارزها اقدام به واردات کالاهای دیگر کنند و یا حتی این ارزها را گرفته و با قیمتی بالاتر در بازار ازاد به فروش رساندند که این خود موجب ایجاد تنش و التهاب بیشتری در بازار شد.به هر حال ما امیدواریم تا این مسائل هرچه سریعتر حل شود و ما شاهد رونق در چرخه تولید باشیم.

 

 

 



:: برچسب‌ها: تجهيزات دندانپزشكي , لوازم دندانپزشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تجهیزات دندانپزشکی

راهکارهایی برای گرانی تجهیزات دندانپزشکی و تجهیزات پزشکی

اینکه در کشور ما چه قدر به سلامت جسمی جامعه اهمیت داده میشود سوالی است که شاید ذهن همه شما را درگیرکند.این توجه هم باید از طرف دولت و هم خود افراد صورت بگیرد.دستیابی به سلامت اجتماعی مسلتزم پیشزمینه هایی است که مهمترین انها تجهیزات است.کشور ما باید خود را از داشتن هرگونه تجهیزات پزشکی و  تجهیزات دندانپزشکی  غنی سازد تا هیچ فرد بیماری به دلیل نبود امکانات پزشکی اسیب نبیند و یا مجبور به ادامه درمان در کشور دیگر با هزینه های بیشتر نشود.

راه اندازی خط تولید داخلی برای تجهیزات در زمینه پزشکی و دندانپزشکی راهکاری است که می توان برای این مساله در نظر گرفت. از این رو دیگر مشکلی به دلیل کمبود تجهیزات وجود نخواهد داشت و همه تجهیزات روز دنیا در داخل کشور تولید شده و به راحتی در دسترس دندانپزشکان و پزشکان قرار خواهد گرفت

علاوه بر تولید تجهیزات دندانپزشکی  در داخل کشور تولید دارو نیز از جمله مسائل مهمی است که امروزه با مشکلات زیادی روبه رو شده است و بیمارانی که داروهای انها در کشور ولید نمی شود امروزه دچار مشکل نبود و یا افزایش غیر منطقی قیمت داروها شده اند.از این رو بهتر است تا به طور جد به مساله دارو توجه شود و هرچهزودتر چرخه های تولید ان را به راه انداخت تا خدایی نارده شاهد از بین رفتن انسانی به دلیل نبود دارو در داخل کشور نباشیم.

این موضوع که صنعت گران و متخصصان ما خیلی زودتر از این باید به مساله تولید این تجهیزات در داخل کشور می پرداختن و چرا در این مدت زمان زیاد بیشتر به واردات وابسته بودیم تا تولیدات خود مساله ای است مفصل که باید در مقاله ای جداگانه به ان ساخته و پرداخته شود.برخی از کارشناسان مساله عدم توانیی را به میان می اورند که من خود به شخصه کاملا با این مساله مخالف بوده ام و در زیر دلایل انرا بیان خواهم کرد.

اولین دلیل این است که جوانان متخصص ما در زمینه تولید هیچ توانایی کمتر از رقبای خارجی ندارند و بعضا دیده ایم که همین جوانان با مهاجرت به خارج از کشور و فراهم بودن بستر مناسب برای انها به چه خوبی می درخشند و چه دستاوردهای مفیدی را به وجود می اورند در صورتی که خود م می توانیم همین بستر را در داخل کشور برایشان ایجاد کنیم تا جوانان متخصص ما بتوانند دست به تولید تجهیزات دندانپزشکی  و پزشکی و داروها و سایر موارد مورد نیاز کشور بزنند.

دولت ومسئولان زیربط باید تسهیلاتی را به تولید کنندگان و افراد توانمند در این زمینه اختصاص دهند تا این عزیزان به راحتی بدون طی کردن مراحل زیاد کاغذبازی مجوزهای لازم را دریافت کنند و کار تولید را هرچه سریعتر شروع کنند و به این چرخه خاک گرفته تولید رونق زیادی را بیفزایند.

تجهیزات دندانپزشکی  حیطه ای است که در این سالها به ان توجه شده و ما شاهد تولید برخی از این تجهیزات مانند یونیت و اتوکلاو در داخل کشور هستیم.هرچند که این تعداد تجهیزات کم است ولی اگر کمر همت تولید کنندگان و مسئولان بسته شود در طی مدت زمان بسیار کوتاهی می توان به دستاورد تولید همه تجهیزات در داخل کشور در مدت زمان کوتاهی رسید

 



:: برچسب‌ها: تجهيزات دندانپزشكي , لوازم دندانپزشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 مرداد 1398 | نظرات ()