نوشته شده توسط : تجهیزات دندانپزشکی

 

اهمیت خرید تجهیزات دندانپزشکی از شرکت های معتبر در این صنف

تجهیزات دندانپزشکی  به دسته محصولات مختلفی دسته بندی می شوند. تنوع در این محصولات بسیار زیاد است و دندانپزشکان به طور تخصصی نسبت به این تجهیزات اگاهی دارند. البته برندهای جدیدی سالانه وارد این بازار می شود که عملکرد هوشمندتری دارند. در بازار تجهیزات ایران تقریبا اکثر برندهای خوب دنیا را می توان یافت البته تحریم ها روی این صنف نیز تاثیر گذاشته و شاهد کم شدن و یا نبود برخی برندهای خوب هستیم.ولی با این حال هنوز تعداد این برندها ی خوب در بازار کم نیست.

یک محصول علاوه بر شناخته بودن برندش باید از شرکت معتبری نیز باید خریداری شود . شرکت های وارد کننده که به طور قانونی محصولات را وارد می کنند همه جوره محصولات خود را پشتیبانی می کنند و اگر مشکلی درزمان گارنتی به وجودبیاید در کمترین زمان ممکن ان را برطرف می نمایند. در واقع یک دندانپزشک باید تجهیزات خود را از شرکت معتبر و یا نمایندگی های معتبر ان خریداری نماید. تا از جهت پشتیبانی خیالشان راحت باشد.

با سرچ کلمه تجهیزات دندانپزشکی  با تعدا زیادی سایت و شرکت معتبر در این زمینه اشنا خواهید شد که می توانید در زمان خرید از کارشناسان خبره خرید انها برای کسب اطلاعات راجع به محصولات کمک بگیرید. فقط این نکته را باید در نظر داشته باشید با شرکت هایی که وارد کننده قانونی محصولات هستند ارتباط برقرار کنید. بعضا مشاهده می شود که برخی فروشندگان قیمت پایینی از یک محصول را در بازار عرضه می کنند و تفاوت قیمت چشمگیری با وارد کننده اصلی دارند بایداین نکته را به شما خاطر نشان کنم که گول قیمت کم این محصولات را نخورید اینها یا اغلب دست دوم هستند که به عنوان اکبند به فروش می رسانند و یا به طور قاچاق محصول را وارد کرده اند.

دندانپزشکان اغلب در خرید این محصولات دچار مشکل شده اند و متحمل هزینه های زیادی در این زمینه شده اند. پس یادشان باش اگر شخص یا شرکتی محصولی را با قیمت بسیار پایین تر از شرکت اصلی به شما اعلام کرد حتما مشکلی در کار است زیرا در این شرایط پر نوسان بازار هیچ وارد کننده ای نم یتواند جنس خود را به ضرر به فروش برساند مگر اینکه جنسش دچار مشکلی باشد و بخواهد انرا به فروش برساند از این رو با قیمت بسیار پایین تر عرضه می کند.

اهمیت کارکرد درست تجهیزات دندانپزشکی  بسیاربالاست و به طور مستقیم بر روی عملکرد دندانپزشک تاثیر می گذارد .تجهیزات امروزی تر به گونه ای طراحی شده اند که هوشمندانه کارهایی را که دندانپزشک در گذشته باید انجام می داد را برعهده گیرند. در واقع هوش مصنوعی در این تجهیزات نقش بسیار مهم پیدا کرده اند و بعضا مشاهده میکنیم که جلوی خطای انسانی را نیز می گیرند. پس دندانپزشک باید در کیفیت محصولی که خریداری می کند بسیار دقت نماید تا بتواند از تخصص خود به بهترین نحو در درمان بیماران استفاده نماید.

در وهله اول توانایی شخصی خود دندانپزشک است که خوب بودن کار انرا تعیین می کند ولی در کنار این توانایی شخصی تجهیزات خوب هم نقش به سزایی دارند. هوشمند سازی تجهیزات به سمت و سویی می رود که در اینده تمام کارها توسط تجهیزات قابل انجام خواهد بود و تنها نظارت از طرف دندانپزشک بر روی نحوه کار وجود خواهد داشت.

در اخر مقاله این نکته را هم در طراحی تجهیزات دندانپزشکی  خاطر نشان می کنم که تجهیزات باید طراحی ارگونومیکی داشته باشند.طراحی ارگونومیک یعنی به راحتی قابل جابه جایی باشند و به اسانی بتوان انها را ضدعفونی کرد بدون اینکه حتی قسمتی از انها دچار اسیب شود و یا قابل تمییز کردن نباشد. همه این موارد در تولید تجهیزات در صنف دندانپزشکی بسیار حائز اهمیت است و هرچه این نکات بیشتر رعایت شده باشند محصول ارائه شده از کیفیت بالاتر و بهتری برخوردارد خواهد بود.

 



:: برچسب‌ها: تجهيزات دندانپزشكي , لوازم دندانپزشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تجهیزات دندانپزشکی

 

تجهیزات دندانپزشکی و تاثیر مستقیم انها در عملکرد دندانپزشک

 در این مقاله قصد داریم د ررابطه با اهمیت بهداشت تجهیزات دندانپزشکی  صحبت کنیم و این مساله بسیار مهم را مورد بررسی قرار دهیم. در مطب یک دندانپزشک تقریبا اغلب تجهیزات در معرض انتقال مکروب و یروس هستند و این خطر ابتلای بیماران و دندانپزشک را به این بیماری ها بالا می برد. از این جهت تمامی تجهیزات باید استریل شوند و این امر حفظ بهداشت را در مطب های دندانپزشکی پر اهمیت تر می کند. در این رابطه تجهیزات استریل بسیار کارامد وارد این عرصه شده اند که تجهیزات را به طور صد درصد استریل می کنند.

از این رو دندانپزشک بعد از هر مراجعه کننده تجهیزات مورد استفاده خود را استریل می کند و اغلب انها برای استریل شدن در داخل اتوکلاو دندانپزشکی قرار می گیرند. و بقیه تجهیزات با موارد ضدعفونی کننده تمییز می شوند و یک سری دیگر یکبار مصرف هستند و بعد از هربار استفاده دور انداخته می شوند. تجهیزاتی که در اتوکلاو قرار داده می شوند به طور صد درصد استریل می شوند و الودگی های انها از بین می رود.

در این اوضاع به وجود امده از ویروس کرونا استریل محیط اتاق علاوه بر تجهیزات دندانپزشکی  هم به میان می اید. دندانپزشکان باید با دقت بیشتری بیماران خود را ویزیت کنند تعداد انها نباید زیاد باشدتا دندانزشک فرصت استریل کردن همه انها را پیدا کند و دستیار دندانپزشک باید محیط اتاق راهم با مواد ضدعفونی کننده استریل کند تا خطر ابتلا به طور صد درصد از بین برود.

نکته مهم دیگر در رابطه با نوع عملکرد تجهیزات است که باید دائما مورد بررسی قرار بگیرد. اتوکلاو دندانپزشکی دستگاهی است که گزارش روزانه ماهانه و سالیانه از عملکردش ارائه می دهد و دندانپزشک و یا دستیارش باید به طور کامل این گزارش ها را مطالعه کنند تا مطمئن شوند که مشکلی در عملکرد دستگاه وجود ندارد. این دستگاه باید سالیانه توسط تکنسین متخصص مورد بررسی قرار بگبرد و اگر مشکل فنی وجود داشته باشد انرا برطرف نمایند.

کیفیت تجهیزات دندانپزشکی  از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو برندی که خریداری می شود باید از بهترین های موجود در بازار تجهیزات باشد. در واقع کیفیت عملکرد دستگاه بر روی کیفیت کار دندانپزشک تاثیر مستقیم می گذارد. از اینرو دندانپزشکان همیشه سعی د رخرید بهترین تجهیزات موجود در بازار را دارند کسب این اگاهی هم توسط سایت های متخصص دراین زمینه بسیار راحت تر شده است و تنها با یک تماس می توان اطلاعات وسیعی در این زمینه به دست اورد.

تجهیزات در زمینه استریل به دو دسته تقسیم می شوند تجهیزاتی که در اتوکلاو قابل استریل کردن هستند و تجهیزاتی که با مواد ضدعفونی کننده باید استریل شوند. در این دو دسته تجهیزاتی که در اتوکلاو قرار داده می شوند بعد از استریل باید توجه کرد که اگر نیاز به روغن کاری دارند حتما روغن کاری شوند و تجهیزاتی که با مواد ضدعفونی کننده استریل می شوند باید با دقت بالا این کار بر رویشان انجام شودو باید این نکته را در نظر گرفت که تجهیزاتی که قابل اتوکلاو کردن هستند به هیچ عنوان نباید توسط مواردضدعفونی کننده استریل شوند زیرا اینکار موجب اسیب زدن به انها می شوندو سطوح انها را به طور کامل ضدعفونی نمی کند.

تجهیزات دندانپزشکی  ابزارهای بسیار حساسی هستند که در زمان خرید و نگهداری از انها باید دقت داشته باشیم. این ابزارها باید در زمان کارایی بهترین عملکرد را داشته باشند تا کار درمان به خوبی جلو برود. در واقع بخش مهمی از تبهر یک دندانپزشک به تجهیزاتی که مورد استفاده قرار می دهد بر می گردد. نگهداری درست از تجهیزات هم عملکرد انها را بالا می برد. انجام سوریس های دوره ای کمک شایانی در این کار می کند.

 

 

 



:: برچسب‌ها: تجهيزات دندانپزشكي , لوازم دندانپزشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 مرداد 1399 | نظرات ()